London

Nu är man hemma från London! Och så här var det där:

Dag ett:
Vakna, packa, äta, bil, flyg, tåg, underground, hostel, mat. Så kan man beskriva min dag i helhet. Jag gick upp vid 05:00 (och hade knappt sovit något alls), åt knäckebröd och hoppades på att få slippa spy. Magen mådde inte bra. Eftersom jag inte hade packat (och det var inte för att jag är lat utan för att mina kläder inte var torra), fick jag springa runt i huset för att hitta in ägodelar. Den här resan skulle vi inte ha med oss mycket bagage alls, vilket innebär att vi (jag o mor) delar resväska. I handbage brukar jag alltid ha, smink, hårborstar, hårspray, mobil, kamera, plånbok, pass osv.  Men inte får man ha kosmetika på flyget inte! (Hååårspray!). Och hårsprayet fick såklart inte plats i resväskan. Jag är separerad från hårsprayet. stackars mig.

När vi hade landat i London (efter min första flygtur på två år som var full av never) och tagit oss till centrum, skulle vi fixa tunnelbanekort och sånt. För service fick man stå i en gigantiskt lång kö som vi absolut inte ville stå i. Så vi försökte få ihop mynt (dessa jävla mynt) till att köpa ett Oyster i maskinen. När vi väl hade fått ihop mynt och ska handla ur maskinen går den sönder! Så självklart fick min mor stå i kö i alla fall. och när hon stod där i kö kom det in en hel safari på undergroundstationen. Eller ja, man skulle kunna tro det i alla fall. Killar klädda i lejondräkter och tjejer klädda i enbart string (och förhoppningsvis bh, samtidigt som de var klädda i någon sorts kroppsmålning. Safari? Ja, eftersom de var målade som djur som lever på savannen. Från zebror till hyenor! Och detta var reklam för en festival! (zoothousand8.com). Lite svårt att förstå hur djur går ihop med en festival.

Aja, nu ligger jag i sängen på vandrarhemmet väldifgt nära Hyde park. Innan åkte vi till Oxford circus för att möta Em + Emelie. Min syser är dock full av egoism och erbjuder att vi ska äta på Prets -ett ställe som HOn tycker om. På Prets kan man äta wraps, pasta och mackor, och chips. Men jag ville ha något ordentligt och ville inte äta där. Emma blev såklart sur och valde att äta där själv. Vad jag vill komma fram till är att hon kunde få liknande saker på en restaurang, men det jag ville äta kunde jag såklart inte få på prets. Därför gick jag o mor till Coffee UNO, där jag åt en Margaretha med vitlöksbröd och drack en kall cola. Mat har aldrig smakat så gott i min mun i hela mitt li.

Och jag saknar och det för ont. Jag undrar om jag kommer överleva.

Och helt patetiskt väntar jag på att någon ska ringa (på att Han ska ringa) men det är helt förgäves. Ett samtal har jag inte råd med.

Btw, när vi skulle in o äta på ett café idag uppkom följande dialog:
"Are you from france?"
"No, we're from sweden"
"Oh"
"I know Fredrik Ljungberg!"
"We're from the same city as him"
*jealous face*



Dag två var vi i Hyde Park och hade en liten picnic (cola och cheese nachos!) o jag minns faktiskt inte resten av dagen. På morgonen fick jag en mans kort!
Dag tre åt vi middag på Garfields 12:00 i Oxford Circus, sedan blev det att försöka hitta något plagg bland tusentals på Topshop medan mamma gjorde en dubbeldäckar-tur. Jag hittade en klänning som dock var lite för dyr för att inte sitta så snygg som den bör göra. Sen tog vi oss till Picadilly circus, där jag o Emma gjorde Henna-tatueringar. På kvällen åt vi på något pancakes-kaffé.
Dag fyra blev det hemresa.

Vad har jag då köpt i London? Tyvärr måste jag göra er besvikna genom att säga att jag inte köpte några kläder. Det blev faktiskt en hel del godis! Jelly beans och några klubbor. När man ser godiset märker man att det inte är särskilt svårt att förstå vart J K Rowling har fått sin fantasi ifrån. Jag har också köpt en hel del musik. Vi hittade en musikaffär vid Picadilly circus. Det blev en Keane-skiva, en Sex Pistols-dvd (om historien bakom bandet), och tidningen Mojo (där det finns en jätteintervju med Pistols). O så blev det en Henna-tatuering med! Tyvärr har den inte blivit så brun som jag ville att den skulle bli.

Vad har jag träffat för folk? Jo, vi bodde i ett sex bädds-rum på ett hostel, vilket gör att vi skulle bo med massa andra. Det första vi upptäckte i vårt rum var kalsonger, så tankarna blev "jaha.. män.. vart kommer dem ifrån?". Självklart började jag snoka lite, hittade en tidning och insåg att dem kunde antingen vara från Holland eller Turkiet. Det visade sig att dem var från Turkiet, varav enbart en av dem pratade engelska. Men dem lämnade dagen därpå. Så istället kom det en brasilanare/libanes (han bor i både brasilien och libanon), en jordanier och två svenska tjejer. Alla var trevliga. Brasilanaren frågade om jag hade hört talas om Basshunter, o min första reaktion blev "I HATE HIM!". HAHA. Svenskarna och jordanien lämnade dock rummet nästa dag. Istället kom det en amerikan -från kalifornien- som vi började prata mycket med. Det visade sig att han var lärare och kunde väldigt många språk; franska, spanska, hebreiska, italienska och japanska. Vi började prata om musik och så kom han in på att han gör hip hop. Men han sjunger in om ho's och candyshops, utan han gör 'positive hip hop'. Så nu ska vi ha en intervju över mejl.

Aja, hemresan gick bra fastän jag var sjuukt trött. Bilder kan ses på http://popapanda.bilddagboken.se
Kanske läggs det upp några här senare.

Pop på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0