STOPPA FRA-LAGEN!

Ja, nu har jag kommit hem från Stockholm. Egentligen borde jag sitta och berätta allt om det, men jag är så oerhört upprörd på politken här i Sverige att berättandet om Stockholm skjuts framåt lite.

Jag vet inte vart jag ska börja. Det enda jag säger är; dem är ju helt dumma i huvudet!
Vad har dem för anledning och vad för rätt att spionera på hela svenska folket? Är inte det ett tecken på att det inte finns någon tillit på svenskarna? Ska det inte spioneras på politikerna då också? Eller vad som hade varit ännu bättre, är att låta oss medborgare få granska staten ännu mer för jag lovar att dem håller saker undan från oss.
Och det är så oehört fegt det här med FRA-lagen. För det första tar de ifrån oss vår integritet men även vårt Anonymitets-skydd, men att vi inte ens kan ha en folkomröstning om det är bara fel och fegt. Då har vi redan tagit makten ifrån folket, och ingen lyssnar på oss. Som tur är demostrerade hundratals utanför riksdagen idag, och om jag hade varit där hade jag också gjort så. Demostrerandet ledde till att det har skjutits upp lite. Men jag menar, hur fan tänker dem!?
Big Brother slutade sändas på tv av en anledning -svenska folket tröttnade. Vad finns det för nöje att ha koll på oss? Varje individ har ett privatliv, och hemligheter som folk inte bör veta om (och det behöver faktiskt inte handla om olagliga saker). Jag kan förstå att man vill spionera på brottslingar som man misstänker för brott, men är inte det också kränkande?

Sveriges politik börjar likna diktatur. I alla fall skulle FRA-lagen vara början på det. I skolorna lär man ut om demokration och hur viktigt det är att vara stolt över Sveriges politik eftersom vi är ett av världens största och första demokratiska länder. Dessutom var vi först med att införa tryckfrihet (1776). Om det ska spioneras överallt; telefoner, internet (bloggar, dagböcker, gästboksinlägg mm), mejlen och allt vad det är, blir det sträng kontroll från staten. Det kan innebära att man i framtiden drar in vissa rättigheter. Jag vill vara fri. Och om staten nu ska spionera, ska inte alla ha rätten att spionera på varann? Men det är ju ännu mer integritets-kränkande förståss. Men skulle inte det även innebära att skvallerpressen kan få en jävla massa information, så att ens liv hängs ut i tidningar? Kul om man hittar ex. en tv-profil på sidor som QX och att det på så vis kommer ut att människan är gay. Eller liknande.

Åh vad sur jag är. Jag har inga ord.

Skjut dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0