Tillbaka på blogg.se (och 3w)

Ja, då är jag tillbaka här. Dock är jag fortfarande missnöjd med bloggnamnet -chewingpop. Så chewingpop har blivit Popapanda. Ni kan självklart fortfarande gå in på den tråkiga adressen chewingpop.blogg.se, men popapanda.3w.se är väl lite roligare ändå?

Okej, jag provade på bloggagratis.se ett tag (ungefär en vecka). Nu ska jag rada upp fördelar och nackdelar.

Fördelar med bloggagratis.se:
+ Det förekommer ingen reklam på sidan över huvudet taget
+ Lätt att ändra designen (färg) som man vill
+ Man hittar lätt både på sin bloggsida och medlemssida.
+ Du kan ändra bloggnamn -det vill säga även adressen- hur ofta du vill. Ändrar du kan dina läsare fortfarande skriva in den gamla adressen så kopplas det automatiskt. Dem lär aldrig svika dig!

Nackdelar med bloggagratis.se:
- Blogg.se må ha mycket reklam, men på bloggagratis.se kan du inte lägga upp mer än en bild per inlägg. Lite tråkigt.
- Du kan bara ha en sorts layout. Visst, du kan ändra designens färger som du vill, och du slipper html, men det blir lite väl enformigt är alla bloggar ser likadana ut.
- Lite väl lite bloggare och kommentarer.

Slutsatsen får ni ta själva.

 Vad har hänt idag då? Jo, självklart tillbringade jag meningslöst mycket tid i skolan (även om vi slutade vid elva), men det är faktiskt väldigt meningslöst att vara i skolan när det inte finns något att göra. Lämnade tillbaka mina matte- och mediekunskapsböcker. Vid lunchen bestämde jag, Becca och Jesper hos för att vi skippar skolan i morgon. Vi har tre lektioner; mediekunskap, multimedia och medieproduktion, och självklart har vi inget att göra på dessa lektioner då vi är klara och betygen är satta. Vi sticker till Göteborg imorgon istället! Väldigt smart av oss, anser jag.  I alla fall. När jag kom hem från skolan lade jag mig ute på altanen och solade med syster (se bild). Jag vet att jag har jättevita ben, eller kropp över huvudet taget, men anledningen är att jag har bott i höghus i tre år och även haft körtelfeber. När man väl försökte bli brun blev man sjuk! Dock har jag ganska bruna axlar, men fult att det bara är där.

What's up next? Jo, som sagt blir det ingen skola i morgon, utan Göteborg, och förhoppningsvis blir det fotografering och lunch där. På Onsdag är det äntligen skolavslutning, känn ingen press för oss LBS. Vi får se om det går som planerat. Efter skolavslutningen åker vi till Halmstad för att se på bilderna som togs på oss i Norre Katts Park förra veckan. På vägen hem tar vi med oss Phi i bilen, och på torsdag blir det äntligen Stockholm! Är där vid ett-tiden. Maha! Och nu känns det som om jag har skrivit hela detta blogginlägget precis som blondinbella pratar. Jag och Becca kollade nämligen på hennes videobloggar idag (de är väldigt skrattretande) och hennes dialekt... usch..

Förresten har min mor varit snäll och tagit med min mobil till Göteborg idag. Men dem kan inte trolla fram ett batteri innan stockholms-resan (o då behöver jag verkligen mobilen), så hon fick köpa en Nokia 1650 för 500 kronor.
Den har ju inte ens bluetooth! Men aja, I'll be fine. Jag behöver bara era nummer om jag ska få tag på er.

Aja, nu ska jag nog ta något och äta, o hoppas på att min mor kommer hem snart med salta pinnar eller popcorn eller något. Pop på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0